Ir o contido principal
iniciar sesión

Moving Hearts, Shooglenifty, Gwendal y Flook, cabezas de cartel del Festival Internacional do Mundo Celta de Ortigueira. Actuarán en el escenario Estrella Galicia del 11 al 14 de julio

Juan Penabad, alcalde de Ortigueira, agradeció, un año más, “a colaboración institucional pública e privada dos patrocinadores que fan posible que o Festival Internacional do mundo celta manteña este nivel de calidade”. Resaltó “o labor dos medios de comunicación, para dar a coñecer o programa musical e de actividades do Festival Internacional Celta”. Colaboración imprescindible para difundir este evento que xa trasciende o local e mesmo o ámbito da comunidad autónoma de Galicia.

Gracias al compromiso de patrocinadores públicos como al del propio Concello, la Xunta de Galicia y Diputación de A Coruña, y de patrocinadores particulares, el Festival, ha conseguido convertirse en el icono de la localidad y también de Galicia, transcendiendo lo local y lo musical, mejorando las infraestructuras y servicios para garantizar la seguridad y bienestar de todos. “Un punto, onde cada mes de xullo, persoas de toda Europa de moi distintas culturas, se citan en Ortigueira desde 1978”. Y lo hacen atraídas por la cultura musical celta, sus tambores, panderetas y gaitas de Galicia, Asturias, Portugal, Bretaña, Escocia, Gales, Irlanda, Flandes… siendo el punto Folk más concurrido de Europa.

Después de esta trayectoria, “seguiremos esforzándonos para manter vivo e en progresiva evolución un evento de tanta relevancia, ao que acudiron máis de setenta mil persoas nas últimas edicións”. Subrayó la importancia de “desestacionalizar o festival, co festival no teatro durante todo o ano, onde cada mes haxa eventos que encadeen edición tras edición. Volver á orixe, á esencia do festival, a unión dun pobo a unha cultura que nos vincula desde hai séculos á cultura celta.”

El alcalde hizo referencia al diseño y originalidad del cartel, obra de un ilustrador ortegano, a la filosofía y slogan, todo bajo el significado de la unión cultural de 8 naciones y la europeización e internacionalización que esto supone. Por todo ello, “Ortigueira se convertirá entre el 11 y el 14 de julio, en la capital mundial de la cultura celta”. Finalmente, destacó como valores fundamentales de este año la mirada a Europa, la apuesta por la igualdad entre hombres y mujeres también en el Festival, y el aprovechamiento y promoción de recursos propios. Igualmente agradeció “a presenza de vecinos de Ortigueira, arroupándonos nesta presentación na Coruña”

Tanto el cartel de esta edición como las piezas audiovisuales, también creadas por profesionales de Ortigueira, están basados en todos los nexos culturales comunes, especialmente la música, entre las 8 naciones celtas. Bajo el slogan #OitoNacionsUnhaCultura #OchoNacionesUnaCultura #EightNationsOneCulture.

Las 8 naciones, Galicia, Asturias, Escocia, Irlanda, Bretaña, Gales, Cornualles y la Isla de Man, aparecen en el cartel y en el spot de esta edición, respondiendo a la llamada a juntarse en Ortigueira por parte de Breogán, que representa a Galicia. Este año, habrá representación de todas ellas en las actividades del festival, convirtiendo a la localidad coruñesa durante esos días en la capital mundial de la música y la cultura celta.

“Xa en Fitur presentamos un adianto en xaneiro, para promocionarnos cara Europa. Outras novidades importantes: instaurar o domingo como día oficial de Galicia no festival e accións de concienciación cara á igualdade, coa campaña Agresioff.”

Finalmente destacou as 3 liñas de actuación do concello no festival: igualdade, mirada a Europa e aproveitamento dos recursos propios.

Goretti Sanmartín, vicepresidenta de la Diputación de A Coruña, comenzó haciendo referencia “ao referencia ao pasamento de Ánxela Franco” y destacó “o compromiso da Deputación coa cultura e co Festival como elemento de dinamización a nivel cultural e turístico. Un encontro de xente e unha mestura de concertos cunha programación á altura do que todo o mundo espera de Ortigueira”. Ortigueira evoca cousas, Ortigueira e baile, música, festa, raíces, identidade, celtismo, todo xa conseguido e integrado no tecido social. Un lugar de encontro, referencia, e interrelación onde a nosa cultura fala de ti a ti con outras culturas do mundo. Rematou facendo alusión ao apoio a 63 festivais da nosa provincia. Felicitou á organización polo magnífico programa e o concepto de identidade e da potencia femenina, con grupos como Leilía ou Tanxugueiras. Este ano creouse unha edición especial, cun acerto de cartel e gráfica que crea un espazo máxico.

Víctor Mantiñán, responsable de patrocinios musicales de Estrella Galicia, dio la bienvenida a la sede como anfitrión, puso en valor el compromiso de la compañía con Galicia y con este evento en particular. Señaló la importancia del apoyo de la marca a la cultura galega. “Moi poucos festivais poden presumir dunha historia e traxectoria como Ortigueira. Unha honra participar co escenario Estrella Galicia”. Igualmente, explicó la campaña Cada lata cuenta, co proxecto “Dar a lata”, basada en la economía circular. Finalmente destacó que “Estrella Galicia leva apoiando o festival desde o ano 1995, o festival co que máis tempo levamos” y puso en valor como “un evento galego de proxección nacional e internacional, e que se identifica completamente con el eslogan y la campaña gráfica y audiovisual de este año “Oito Nacións e unha cultura”.

Antonio Cortés, director de marketing de Gadisa. Hizo referencia a su marca y la del festival, ambas comprometidas con Galicia y su cultura. Adelantó que inaugurarán el trailer de la nueva campaña Vivamos como galegos en Ortigueira”. Destacó la filosofía del evento y felicitó a la organización deseando muchos años más de música en Ortigueira. “LLevamos 18 años colaborando, que nos hacen sentir parte del festival”.

Jose Manuel Vilariño, coordinador de negocio institucional de Abanca en A Coruña. Se refirió también a la importancia de que “desde o sector das entidades financieiras apoiemos estas iniciativas”, mencionando la importancia del apoyo a un festival que lleva más de 40 años. “Un pracer apoiar iniciativas e os valores da cultura galega, as festas populares e a tradición, que axudan ao desenvolemento social e económico da zona.

Patricia Rodríguez, secretaria territorial da Xunta de Galicia na Coruña. Destacó “o apoio da Xunta de Galicia, e o papel do festival como referente a nivel mundial referente de cultura e festa. O recibimento que se fai na vila, convivindo con todas as persoas que se achegan a convivir connosco. As 8 nacións aportan o mellor da música celta. As actividades complementarias que dan un plus de calidade, exemplo de colaboración propia de Galicia, entre as institucións, Xunta, Deputación, Concello e patrocinadores privados.”

Alberto Balboa, coordinador del festival, se centró en los aspectos artísticos y musicales. Habló de la trayectoria y grandes artistas que pasaron en estas cuatro décadas. Igualmente, los cambios introducidos en las últimas ediciones, con la ampliación del programa cultural paralelo y la diversificación de espacios. Hizo especial hincapié en la filosofía del evento, gratuito y abierto a públicos de varias generaciones.

Señaló como destacable en la programación musical “a fusión de grupos clásicos e noveis”. Destacó a Movin Hearts, que será un concerto especial xa que non tocan en moitos festivais.

Presentó la programación de la edición 2019, y las bandas referentes mundiales del folk cabezas de cartel en Ortigueira, “que se convirte eses días e todo o ano nun escaparate da música celta”. Informó de los esperados conciertos como Gwendal (Bretaña) jueves, Moving Hearts (Irlanda) viernes, Shooglenifty (Irlanda) y Flook (Escocia) el sábado. Y también naturalmente la Escola de Gaitas de Ortigueira, fundadora del festival (viernes) junto con los gallegos Anxo Lorenzo Band (viernes), Tanxugueiras, O Fiadeiro y Leilía (domingo). Iguamente, desgranó la programación del festival no teatro, la versión en interior del festival, que se celebra a lo largo de todo el año.

Además “doutras actuacións musicais, como a de novos talentos: los polacos Beltaine, ganadores de la pasada edición del proyecto Runas, así como los 3 finalistas de este año, Yuki Kojima Band, de Japón, Túa de Murcia e os galegos de Dequenvessendo. Isto é a referencia da gran importancia de Ortiguera e da música celta en todo o mundo.

Además, aumenta la presencia del festival en espacios de la localidad, programando conciertos por primera vez en la plaza del concello, que se suman a los habituales en el teatro y la iglesia. Y como siempre, la multitud de pasacalles de bandas de gaitas, exposiciones, talleres y actividades paralelas, incluido el desfile das nacións celtas, programado para o domingo 14. Animó a todos a acercarse a Ortigueira y a disfrutar de la música celta, un festival público apoiado polo privado e asociado coa cultura de Galicia.
Festival de Ortigueira