Ir o contido principal
iniciar sesión

Voces contra la barbarie, una representación de Dante Teatro sobre el 11-M, na Sala Yago de Santiago de Compostela

A compañía madrileña Dante Teatro presenta Voces contra la barbarie na Sala Yago, unha montaxe dirixida por Adolfo Simón que nos achega a traxedia do 11-M. A cita será o venres10 ás 20.30h, sábado 11 ás 22.30h e domingo 12 ás 19.00h.

‘Voces contra la barbarie’ é un proxecto que xorde a partir da homenaxe que diversos artistas lles fixeran ás victimas dos atentados no aniversario da traxedia. Daquela homenaxe, composta por once textos, seleccionáronse cinco que son os que compoñen a peza. ‘Na montaxe non se fala de bos nin de malos, plantéxase un problema do que se dan cinco puntos de vista distintos’ afirma o director Adolfo Simón. 

"Despedida”, de Raúl Hernández, e “Entrevías” de Yolanda Pallín, veñen a poñernos fronte á hipotética realidade dos que cometeron os atentados. O primeiro suxírenos a convivencia que moitos de nós puidemos ter con eles antes do desastre, mentres que o segundo bríndalle a un posible suicida a oportunidade de reflexión e de arrepentimento que non aproveitou.

“Once de Marzo”, de Laila Ripoll, enfróntanos á perda dun ser querido. Probablemente o máis cru dos textos, deixou á autora con necesidade de dar paso á esperanza. De aí xorde Clari, que xunto a “Oxígeno”, de Yolanda Dorado, intenta debuxar un futuro luminoso superando os traumas físicos e psíquicos que trouxo a barbarie. Para isto un toque de humor fai asomar o sorriso ás cara que non esquecen o horror, as dos personaxes.

Reflexións de Adolfo Simón

"VOCES contra la barbarie del 11-M surge de la necesidad de hablar desde el teatro de aquellas experiencias vividas por el ciudadano de a pie y para las que no hay terapia que consiga aliviarlas. Como en Grecia, hemos de asistir a la catarsis teatral para conseguir que el dolor se desplace a otro lugar y ocupe un rincón en nuestro imaginario que nos permita seguir asistiendo al ritual de la vida sin tener la sombra de la muerte y la tragedia a nuestro alrededor.

“Los muertos no volverán a caminar pero los vivos hemos de seguir andando.”

Cuando la impotencia se instala en el cerebro y no hay salida, aparece el teatro como herramienta de solidaridad y desde ahí hemos de establecer un discurso ético y social para con los ciudadanos. Por eso decido emprender este proyecto, aspirando solamente a que en la memoria persistan las imágenes y los sentimientos que nos atenazaron durante aquel terrible 11-M, rindiendo así un homenaje a los que injustamente perdieron la vida o se trunco el curso de sus días. Que el telón se levante y aparezcan las voces de los autores para que en la piel de los actores nos reconcilien con la vida recordando aquella atroz jornada.

Y ahí están, construyendo escenas seis de los mejores autores de la literatura dramática del momento, aportando su granito de arena para que este homenaje, desde la escena a las victimas del 11-M, haga justicia en la memoria de un pueblo maltratado de forma terrible.
Sala Yago