Ir o contido principal
iniciar sesión

Womex 14 propone cinco intensos días de música e intercambio entre 2.500 profesionales de todo el mundo

Unos 2.500 profesionales del mundo de la música de todo el mundo, entre los que se encuentran 800 programadores, participarán entre el 22 y el 26 de octubre de este año en Santiago en el Womex 14, la mayor feria mundial de músicas del mundo, que propondrá "cinco días intensos de música e intercambio" con un retorno estimado de 2,2 millones de euros para Galicia.
Este encuentro profesional incluirá conciertos en distintos puntos de la ciudad, así como una feria profesional en el Museo Centro Gaiás en la que participarán 2.500 profesionales de los cinco continentes, más de 500 sellos editores y distribuidores, 1.260 empresas de más de 90 países y más de 300 periodistas internacionales acreditados.

Durante el día, el, Womex 14 celebrará una feria profesional con el Museo Centro Gaiás como sede. En este lugar habrá instalados 250 stands correspondientes a 590 expositores en los que estarán presentes 50 países. Asimismo, el Museo acogerá conferencias, encuentros profesionales de promoción de productos, proyecciones de vídeo y sesiones dinamizadas por expertos y profesionales de prestigio de la industria. La feria se convertirá en un festival de conciertos por distintos puntos de toda la ciudad. Un jurado será el encargado de seleccionar, de entre las 800 propuestas que se reciben para este evento, los artistas que finalmente participarán en la sección oficial del Womex, con 18 artistas que tocarán en la Praza da Quintana y nueve que lo harán en el Auditorio Novagalicia Banco.

El escenario 'OffWomex' acogerá otros nueve artistas en el Salón Teatro, de entre aquellos que no hayan sido seleccionados para la sección oficial, y el 'Day Case' del Museo Centro Gaiás dará espacio a otros seis artistas. Los organizadores del Womex 14 tratarán de dar a esta celebración, que el pasado año acogió la ciudad galesa de Cardiff, un "toque gallego". Para ello, entre otras cuestiones, han preparado un escenario de propuestas específico de músicas atlánticas, que acogerá la diversidad musical de la Península y las conexiones entre Galicia y Latinoamérica. Un concierto inaugural abrirá la cita, que se cerrará con la entrega de los premios Womex 14.

Christoph Borkowsky ha recordado que Santiago de Compostela fue elegida entre 24 ciudades para ser la sede este año de este evento internacional. Entre los motivos de esta elección, el responsable del Womex ha señalado la propia sede de la Cidade da Cultura, así como el carácter turístico de la ciudad. No obstante, Borkowsky ha aclarado que la motivación principal obedece a que Santiago es "una ciudad muy europea", y que alberga el "espíritu europeo" a través de aspectos como el Camino de Santiago.

El responsable del Womex ha destacado la "espiritualidad" de Santiago y el "alcance musical de esta parte del mundo", tanto a nivel europeo como en sus conexiones con Latinoamérica a través de la emigración. El conselleiro de Cultura ha destacado la importancia que este evento tendrá para el "dinamismo" de la industria cultural gallega, así como el retorno económico que supondrá su celebración, estimado en 2,5 millones de euros tanto en el ámbito cultural como en otros sectores -hostelería, transporte, comercio minorista o seguridad, entre otros-. El 80 por ciento de la inversión en producción, ha garantizado, revertirá en empresas gallegas. Tndrá un impacto cultural, basando en la "visibilización" de la música que se hace en Galicia, y de la propia Comunidad y la ciudad de Santiago a través tanto de los artistas presentes como de su difusión en los medios de comunicación de otros países.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O conselleiro de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, Xesús Vázquez Abad, participou na sala Eisenman do Centro de Emprendemento de Galicia na rolda de prensa de presentación da ‘World Music Expo, Womex 14’, que traerá a Galicia a que, segundo a UNESCO, é a feira profesional de ‘world music’ máis importante do mundo.

Entre os 22 e o 26 de outubro, Womex celebrará na Cidade da Cultura de Galicia e en diferentes espazos do Casco Vello de Santiago de Compostela a súa 20ª edición. Concretamente, Vázquez Abad anunciou no acto informativo que “a Cidade da Cultura será a sede da Feira Profesional, o espazo das sesións de conferencias, networking e mentoring a cargo de relatores de 25 países, ademais do escenario do DayCase.” O evento comeza cun gran concerto de apertura, que terá lugar no Auditorio de Galicia, e conclúe cunha cerimonia de clausura na que se entregarán os premios anuais Womex nas tres categorías que se convocan: para Artistas, á Excelencia Profesional e o Premio Label Womex.

O conselleiro explicou tamén que “se estima –baseándose nos datos coñecidos das edicións inmediatamente anteriores–, un retorno para Galicia que se sitúa arredor dos 2,5 millóns de euros, con efectos no emprego no sector das industrias culturais –tanto antes, como durante e despois da celebración do evento–, e un maior volume de negocio noutros como a hostalaría”. Na mesma liña, falando da dimensión económica do evento, o conselleiro subliñou o feito de que “aproximadamente o 80% do investimento en produción reverterá nas empresas locais, o que suporá un claro beneficio directo para o tecido das industrias culturais e creativas galegas.”

Ademais do conselleiro, participaron na rolda de prensa Christoph Borkowsky, presidente de Womex Piranha Musik, Antonio Martínez de Nordesía Producións, Reyes Leis, tenente de alcalde do Concello de Santiago, e Beatriz González Loroño, directora-xerente da Fundación Cidade da Cultura.

En 2009, profesionais do sector musical co apoio da Xunta de Galicia acordaron poñer en marcha unha estratexia destinada a impulsar a internacionalización deste sector a través de Womex. No ano 2012, Santiago foi seleccionada para acoller esta feira, o que significa unha grande oportunidade para o noso sector musical nos estilos das músicas de raíz, folk, étnica, tradicional e alternativa, así como para proxección internacional da cultura galega.

Durante a súa intervención, o conselleiro manifestou o seu agradecemento a todas as entidades públicas e privadas implicadas no desenvolvemento do proxecto de Womex 2014. E lembrou que esta colaboración encaixa coa aposta da Consellería de Cultura e Educación por estreitar as relacións entre as iniciativas pública e privada cara á promoción conxunta da música galega nos principais mercados, baixo a marca común GalicianTunes –plataforma conxunta das institucións, empresas e asociacións profesionais do sector musical en Galicia–, así como por favorecer novas canles para a actividade empresarial e comercial das empresas do sector a escala internacional.
Nesta mesma liña, o conselleiro aludiu a outros beneficios que traerá este evento como “o incalculable talento artístico e de emprendemento no eido creativo que acollerá a nosa terra” ou “a posibilidade de amosar Santiago de Compostela e Galicia a máis de 300 periodistas especializados e prescritores de opinión de varios continentes, coa consecuente visibilidade que isto lle aporta á nosa terra”, aspectos que cualificou de “moi positivos” para a Comunidade.

Fotografía: Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia
R.